בני האיגבו באפריקה: מסע מרתק לקהילה יהודית עלומה

    מוטי סבן 1 Comment on בני האיגבו באפריקה: מסע מרתק לקהילה יהודית עלומה
    21:46
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "עברתי שבעה מדורי גיהינום, הקב"ה הציל אותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר זק"א יהודה משי זהב ממשיך במסעותיו באפריקה והפעם הוא הגיע לשבט נידח בדרום מזרח ניגריה בכפר הנקרא ג'יקובי (אולי מהשם יעקב?) יהודה לא הסתיר את התרגשותו מהמפגש הבלתי רגיל ומסעיר במיוחד, וכך הוא מספר:

    התרגשתי מאד לבקר היום את שבט ה'איבו' בכפר ג'יקובי בניגריה. בקרתי בבית הכנסת, התפללנו, רקדנו ושרנו. הופתעתי לראות את ספר התורה המשמש אותם. ס"ת מודפס על נייר, (של הילדים בשמחת תורה).

    בני הקהילה הקטנה התחננו שאדאג להם לשליח שידריך ויכוון אותם ביהדות. כמו גם סידורי תפילה, תפילין וטליתות. הם צמאים ליהדות ולרוחניות יותר מאי פעם!

    יהודי האִיגְבּוֹ (Igbo Jews) או בשמם האחר "אִיבּוֹ בני-ישראל", הם קהילה דתית אשר חבריה פועלים על פי הדת היהודית ומאמינים כי אבות-אבותיהם היו יהודים אשר היגרו מארץ ישראל למערב אפריקה לפני כ-1,500 שנה.

    בני האיגבו מייחסים את עצמם לשלושה מתוך שנים עשר שבטי ישראל והם: שבט גד, שבט זבולון, ושבט מנשה.

    המנהגים הדתיים של יהודי האיגבו כוללים: ברית מילה שמונה ימים לאחר הולדתו של בן זכר. שמירה על כשרות של מזון. טהרה. לבוש טלית וחבישת כיפה. חגיגת חגים המצוינים בתורה. לדוגמה – ראש השנה, יום כיפור ועוד.

    כיום ישנם 26 בתי כנסת ברחבי ניגריה ויהודי האיגבו מונים כ-40,000 איש מתוך כ-180 מיליון אזרחי המדינה. ריכוזי היהודים הגדולים במדינה נמצאים במרכז גיחון ובדרום המדינה

    יש לציין כי בין השנים 1995 ועד 1997 ראש הממשלה דאז יצחק רבין שלח צוות חוקרים לניגריה בחיפוש אחר עשרת השבטים היהודיים, לאחר הבדיקה לא הכירה מדינת ישראל בבני איגבו ולכן הפסיקה את הקשר עמה. ממה שהתפרסם נמצא שבקרב בני האיגבו חלקם עובדי אלילים חלקם נוצרים לכן יש הנמנעים מלהכיר בהם, מיעוט מהאיגבו אכן משייך עצמו לעם היהודי.

    רק נשאר לאחל שנבואת ו "באו האובדים" עשרת השבטים האבודים יתגלו במהרה ויחזרו חזרה לצור מחצבתם בקרוב



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה לא כ"כ פשוט כמו שנראה